Tuesday, January 4, 2011

BILA AKU ORANG LAMA DALAM GAYONG.........

Bila aku orang lama dalam gayong.........

1. mesti korang semua kena respect pada aku.....
2. akulah orang yang kena pegang jawatan yang tinggi dalam pertubuhan
3. aku belajar ngan arwah Mahaguru ( 2-3 tahun jer ), jadi aku xmau ikut silibus kebangsaan dan aku memang xsetuju penyeragaman silibus digubal.Lebih2 lagi xambil aku sebagai ahli panel.......
4. orang muda xboleh lebih daripada aku sebab aku orang lama.  sampai bila2 pon korang xakan aku iktiraf pelajaran korang lebih pada aku.
5. jangan sesekali nak tunjuk pandai dalam gayong bila bercakap dengan aku.Korang mesti respect kat aku sebab time aku mula belajar dulu korang pun belum lahir lagi.ada faham!

Persoalannya,
1.Adakah senioriti itu melambangkan ilmu penuh di dada?
2. Adakah senioriti itu juga menjadikan orang itu hebat dalam mentadbir?
3. Adakah generasi baru dianggap biadab bila melontarkan idea2 bernas utk pembangunan & pengembangan ilmu
4. Adakah tak mungkin sama sekali generasi muda lebih baik daripada generasi2 senior?
5. dan banyak lagi soalan2 yang patut tuan2/puan2 soalkan...............

11 comments:

  1. orang bodoh buat kerja tak selidik habis...ni mesti buat R&D tak lepas proposal ni...buat kenyataan yang tiada bukti...memang bodoh lah ko ni panji alam...woi! bodoh

    ko ni blajar dengan sape hah sampai jadi makin bodoh dalam gayong ni?

    ReplyDelete
  2. konon 20 tahun belajar dalam gayong...kira hebat la boleh kata itu kata ini..wei...please ahhh....dahlah bodoh...biadap...lupa diri....woi! bodohnya ko

    ReplyDelete
  3. Sesungguhnya kenyataan benar itu amat pahit utk ditelan..........

    ReplyDelete
  4. Pada pandangan saya 20 tahun itu ibarat setahun dan seni cindai baru layak dipegang asasnya. pada saya yang baru 20-21 tahun penglaman dan 16 tahun pengalaman ni ingin berpesan yang guru saya pesan. Berkat ilmu atas guru dan amanah Gayong melalui ilmu.

    Sumbangkan sesuatu kepada Gayong melalui ilmu samada kita teruskan melalui mengajar atau membantu dari sudut lain mahupun kita mempromosikannnya.

    Sikap merendahkan mana-mana bahagian orang tidak akan menaikkan mana-mana martabat kita, sebaliknya kita akan dilihat janggal.

    Pakat2 la turun berpeluh untuk mendidik anak bangsa. Dari situ karisam Gayong terbina dan sumbangan anda akan memberikan kesan baik kepada masyarakat melayu. Kalau tidak, "Tolong Jangan Sembang!"

    shams
    www.kssgayong.com

    ReplyDelete
  5. hahaha..bagus juga sekali sekala geng pusaka pangkah budak budak PSSGM ni...woi mangkuk hayun..ko orang melaka kan..jadi mencarut carut ni makanan ko je kan? elok la..dah diberi makanan yang halal lagi bersih..nak jugak cari najis dan taik ..jadi aku mengistiharkan ko PUKIMAK BABI CIRIT MAK KO...PANTAT BERAIR MAK KO...BABI TONYOK...SETAN CIRIT BERAK KO....PUKIMAK PUKIMAK PUKIMAK HARAM JADAH...

    sedap tak makanan ni? makan le ko wahai budak melaka bangsat...

    ReplyDelete
  6. Apa kaitan isu ini ngan ko?sampai terlonjat2 nak marah....jgn marah yer,nanti kena jual.....

    aaaaahhhhhh.....perut sudah kenyang,banyak sodap lah lu punya maki-makian ni.kalau sudi lu kasi lah lagi...........

    Mau tanya,lu belajaq buat ni maki-maki siapa ajar...mak lu ka???????

    ReplyDelete
  7. Nape ko nak kene jual pulak ke?... hahahahaha..bodoh punye orang melaka

    ReplyDelete
  8. Aikks,naper sket jer maki aku ni.....makilah lagi...makilah lagi.....aku lapar ni.......

    ReplyDelete
  9. dh tua2 pn nak mencarut2 lg. sudah2 la tu, sy yg muda ni baca pn malu, xkn saudara2 x malu. yg baca blog ni pn bkn org2 yg suka mencarut. kepada tuan blog n encik anonymous, kalau nak pangkah2 pn, xperla la mencarut2. bila dh start mencarut2 ni, org dh x pandang isi percakapan kita or isi tulisan. berhemah la skit dlm percakapan. kalau anak isteri baca, x ke malu.

    ReplyDelete
  10. Terima kasih atas teguran chek det...maaf atas keterlanjuran kata, kepada cikgu panji alam...terima kasih atas teguran yang diberikan....Alhamdulillah jambatan ukhwah telah dibina walaupun dalam keadaan yang agak songsang...marilah kita membina semangat gayong baru...

    ReplyDelete
  11. inilah namanya silat.
    silat itu silap (mensilapkan).
    silat itu salah (menyalahkan).
    silat itu solat (ibadah).
    silat itu juga silaturahim.
    pilih yang mana baik, buang yg mana x baik.

    ReplyDelete